Start > Ritul latin > 3:16 – Numerele deșteptării

3:16 – Numerele deșteptării

5 September 2008
1,625 afișări

Autor: pr. Ștefan Ciubotaru
Copyright: Predici.cnet.ro
Duminica a XXIII-a de peste an (Anul A)

Cel mai greu lucru pentru un om este să renunțe la confortul lui zilnic, la rutina lui. Fie că e bogat, fie că e sărac ar vrea să rămână la fel. Da, cel sărac ar vrea și să trăiască mai bine dar fără prea mare efort. Dacă are prea mult de făcut, ceva îl împinge să abandoneze. Spiritual vorbind, confortul păcatului e greu de abandonat. Păcate mici, păcate mari, obiceiuri, tradiții, parcă dacă le-ai făcut o viață întreagă, nu găsești motivația necesară pentru a renunța la ele. Ai nevoie de cineva care să îți demonstreze că se poate trăi și fără “cafeaua de dimineață” (mă refer aici simbolic la un lucru mărunt pe care îl facem încă de la începutul zilei și care pare inofensiv). Ești în primele zile când cineva îți arată cum e să nu trăiești în aceeași “groapă de gunoi” și plimbându-te prin “curățenia lui” apreciezi și ești uimit, dar te întorci printre prietenii tăi de o viață și nu le poți explica în cuvinte “curățenia luminii” când tu ești tot printre gunoaie, care până la urmă te străduiești să crezi, nu sunt așa de rele, sunt doar “lumina curățeniei tale”. Nici tu nu crezi asta. Degeaba încerci să te convingi. Cu mizerii sub unghii intri și a doua zi în “lumina curățeniei” prietenului tău diferit. Ești din nou uimit și îl umpli de aprecieri și complimente… dar… întotdeauna același dar… de ce să ieși tu din “lumina gunoiul tău”? Asta știi să faci…Tu oricum nu ești bun de nimic altceva. Nu ai putea fi la fel de diferit ca prietenul tău. Ești prea adânc ascuns între gunoaie.

Dumnezeu a pus în mintea ta gândul veșniciei. Conștiința ta îți spune că “Isus te iubește!” dar tu rămâi același om ascuns în lumina gunoiului tău. Ai de gând să ieși și să îți abandonezi confortul?

Lasă-te învins de conștiință, de gândul veșniciei alături de Isus Cristos, și vei câștiga!

O dată am vorbit cu un sectant. De fapt am vorbit de mai multe ori dar prima oară a fost unu zero pentru mine. Cum a fost. Din vorbă-n vorbă a vrut să mă închidă… “auzi părinte, care-i versetul de aur din Biblie?” Și chiar l-am știut că de doar atât tre’ să știe orice muritor. Unde mai pui că abia îmi cumpărasem despre acest subiect o carte care se cheamă chiar “3:16 Numerele speranței”. Concluzia: nu e de ajuns nici să știi care este versetul de aur, nici să tipărești cărți despre el pe coperta cărora “3,16″ să fie aurite, dacă te lasă rece faptul că atât de mult ne iubește Dumnezeu încât îl dă pe fiul său unic pentru ca oricine crede în el să nu piară, ci să aibă viața veșnică. “Da, părinte, aveți dreptate…” a zis într-un final omul. 1-0.

M-am întâlnit din nou cu el acum câteva zile. M-a egalat. 1-1. Cum a fost. Din vorbă-n vorbă din nou am ajuns la faza care pe care. Discursul lui era în jurul lui “Treziți-vă!”… “Azi, cei care sunt puși să fie ei treji și să-i trezească și pe alții, tocmai ei dorm ca pruncii…” Asta a fost. 1-1. Egalitate. Egalité. Duce.

Dacă fratele tău greșește împotriva ta, dacă adoarme împotriva ta sau dacă adormi împotriva lui mergi și mustră-l între patru ochi. Care ochi că-s pleoapă peste pleoapă? Dacă te ascultă… Ce să asculte că poți să tragi și cu tunul și nimic. Dacă nu te ascultă… Mai degrabă așa cred că stau lucrurile cu cei adormiți: nu te ascultă, nu te văd, nu vor să vadă și să asculte de nimeni. Când Isus s-a întors la cei doisprezece i-a găsit dormind. Și nu numai o dată. Cu atât mai greu este de îndreptat, de corectat o astfel de greșeală. Te gândești că o persoană care doarme este asemenea uneia care se roagă…și te mai gândești că persoana trezită este de cele mai multe ori cu fața la cearceaf, etc. Ce înțelegem din toate astea: că nu este suficient doar entuziasmul trezirii și al corectării, ci e necesară și responsabilitatea, este necesară învățarea din experiența altora, mai mult sau mai puțin adormiți, și chiar corectarea reciprocă, frățească, deșteptarea, atunci când este nevoie.

A fost o dată un om care avea în slujba lui un argat. Într-o zi îl trimise să măture o pânză de păianjen care se afla în biroul său. În ziua următoare trebui să repete aceiași poruncă. Ziua următoare de asemenea, iar cealaltă zi la fel.

În cea de-a cincia zi argatul îi spuse:

-«Da’ am curățat-o deja de cinci ori.»

-«Nu-i de ajuns să cureți pânza» – îi spuse stăpânul. «Ceea ce trebuie să faci este să omori păianjenul.»

Există multe greșeli pe care nu le înlături luptând pur și simplu cu ele. Trebuie atacată cauza care le produce.

La ce bun să spună cineva că se căiește de faptul că circulă cu 200 km la oră, dacă nu se trezește la realitate și nu ridică piciorul de pe accelerație?

Un tânăr îl întrebă pe un altul:

-«Da’ ce faci? De ce dai cu alifie pe perete?»

-«Nimic! Medicul mi-a spus să dau cu ea acolo unde m-am lovit.»

A scormoni și a apăsa pe rană, doare. Este mai ușor să tratezi în altă parte. Mai comod, dar și mai ridicol, mai de râsul lumii. Acolo unde trebuie să folosești bisturiul – ca în medicină – acolo doare.

Aceasta, însă, nu doar referitor la trup. Și în cele referitoare la suflet se aplică acest adevăr. Acolo unde trebuie să lupți pentru a te îndrepta, acolo costă, doare. Și cu cât mai mult costă, doare, cu atât acolo este mai necesară lupta.

A te opri asupra altor lucruri care nu costă, care nu dor, e ca și cum ai da cu alifie pe pereți.

Pe mine unde mă costă, unde mă doare mai mult să mă îndrept?

Sfântul Grigore cel Mare spunea: “Atunci când Domnul trimite un predicator, îl numește străjer. Străjerul stă mereu pe un loc înalt, pentru a putea vedea de departe orice lucru care se poate întâmpla. Oricine este pus străjer al poporului trebuie să stea sus prin viața sa, pentru a putea fi de folos prin prudența sa.”

Închei cu prezentarea cărții de care am spus mai sus.

“3:16″ O “rețetă”a speranței, a deșteptării: începe cu Dumnezeu, culminează cu viața și ne îndeamnă și pe noi să ne deșteptăm și să subscriem la ea. Este suficient de scurtă, încât să poată fi scrisă pe un șervețel sau să fie memorată într-o clipită, și totuși suficient de puternică, încât să îndure două mii de ani de furtuni și întrebări. Dacă nu cunoști deloc Biblia, începe de aici. Dacă cunoști toată Biblia, întoarce-te aici. Cu toții avem nevoie de această aducere aminte, de această deșteptare. “Inima” problemei umane este inima (adormită a) omului. Iar tratamentul lui Dumnezeu este prescris în Ioan 3:16.

Ritul latin