Selecție de predici

(tipareste predicile)

 

Adormirea Maicii Domnului
Evanghelia: Matei 18,23-35; Luca 10,38-42.11,27-28
Apostolul: Filip 2,5-11

Autori

pr. Anthony M. Coniaris
pr. Ernest Munachi Ezeogu
pr. Gheorghe Neamțiu
pr. Anton Dancă
pr. Anton Dancă
pr. Anton Dancă
volum colectiv ITRC
pr. Anton Iștoc
volum colectiv ITRC 2
pr. Alessandro Pronzato
pr. Vasile Rob
Audio
pr. Pietro Righetto
pr. Claudiu Dumea
pr. Claudiu Dumea
pr. Claudiu Dumea
pr. Claudiu Dumea
pr. Claudiu Dumea
pr. Claudiu Dumea
pr. Claudiu Dumea
pr. Claudiu Dumea
pr. Claudiu Dumea

 

* * *

 

Simplificarea vieții

Autor: pr. Anthony M. Coniaris
Traducere: Oana Capan
Copyright: ProFamilia.ro

Grija de multe lucruri

Omul este un animal al dorințelor. Nu există limită la numărul de lucruri pe care le dorește. Reclamele de astăzi nasc în noi dorința de a avea tot felul de lucruri. Ajungem să credem că fericirea noastră nu va fi niciodată deplină dacă nu posedăm ultimul model de… numiți aici un lucru. Phillip Brooks spunea: “Suntem ca și copiii, cu casele pline cu cărți citite pe jumătate, cu jucării pe jumătate folosite, cu fructe pe jumătate mâncate; stăm în ușă și plângem după mai multe, în loc să folosim și să apreciem ceea ce avem deja.” De multe te îngrijești și pentru multe te silești.

Un bogat l-a invitat odată pe un predicator la cină la clubul său. După aceea l-a dus pe preot acasă la el, la o vilă impresionantă, mobilată luxos și având nu mai puțin de zece băi. I-a arătat apoi o fotografie cu iahtul său, alta cu casa de la țară și altele. Predicatorul a exclamat: “Aveți atât de multe!” “Da”, i-a răspuns bogatul, “dar problema este că cu atâtea lucruri nici nu le mai poți controla; te controlează ele pe tine.” De multe te îngrijești și pentru multe te silești.

Când un european a venit în SUA și a văzut câți bani cheltuiesc americanii pe distracție, a spus: “Ce încercați să faceți? Să vă distrați până nu mai puteți și muriți?” “Nu”, i-a răspuns prietenul american, “eu cred că este un mod de a evada din cotidian.” “Evada? Asta e bună!”, i-a răspuns europeanul. “Aveți cea mai bogată civilizație din istoria omenirii, aveți cele mai înalte nivele de viață din lume, și totuși, tot ce doriți este să evadați.”

 

Un lucru trebuie

De multe te îngrijești și pentru multe te silești! Și totuși, nu găsești niciodată liniștea, pacea, satisfacția pe care le dorești. Ce spune Isus în fața acestei situații? El se întoarce către Marta și îi spune: “Un lucru trebuie!” El cheamă la simplitate în viață, la renunțarea la tot ce ne distrage atenția pentru a ne putea astfel concentra asupra acelui lucru care este important.

Când Henry David Thoreau a explicat de ce a părăsit lumea și s-a retras la Walden Pond, a spus: “Am mers în păduri pentru că am dorit să trăiesc mai profund, să am de a face doar cu lucrurile esențiale din viață, să văd ce mă poate învăța viața, și nu să descopăr atunci când va veni moartea că nu am trăit… Am dorit să reduc viața la cele mai simple elemente ale sale!” Thoreau considera că un om este bogat nu prin numărul de lucruri pe care le are, ci prin numărul de lucruri fără de care se poate descurca.

Fiecare aeroport este dotat cu cântare. Pe ele să verifică greutatea bagajelor pe care pasagerii le iau cu ei. Există o limită a greutății permisă pentru un pasager. Dacă greutatea bagajelor unui pasager depășește limita, atunci el trebuie fie să renunțe la acel surplus, fie să plătească pentru el. Pasagerii înțelepți își verifică bine bagajul și scot ceea ce trece de limita admisă. Isus ne spune să scăpăm de bagajele în exces, de cele care ne fac să ne îngrijim și să ne silim pentru multe. Simplificați-vă viața! Reduceți-o, ne spune El, la “un lucru (care) trebuie”. Care este acel un lucru care trebuie?

Dacă citim epistolele Sfântului Pavel, vedem că există o expresie pe care o repetă mereu: “Un lucru! Un lucru!”, tot spune el. “Să îl cunosc pe Cristos” (Filipeni 3,10). Orice altceva nu îl interesează. “Uitând cele ce sunt în urma mea, și tinzând către cele dinainte, alerg la țintă [...] Cristos Isus” (Filipeni 3,14). Doar Cristos are valoare. Doar Cristos durează, ține pentru totdeauna. El este cea mai mare comoară, “mărgăritarul de mare preț”. “Întru El sunt ascunse toate vistieriile înțelepciunii și ale cunoștinței” (Coloseni 2,3). El este Calea, Adevărul și Viața. A crede în El înseamnă a avea viața eternă, iertarea, pacea, bucuria, țelul, sensul.

 

Un țel dominant

Secretul simplității este să îl avem pe Cristos ca țel dominant în viață. “Puritatea inimii înseamnă să dorești un singur lucru”, spunea Kierkegaard. A-l dori pe Cristos și planurile Lui pentru viețile noastre, mai presus de orice – acesta este acel un lucru care trebuie. A lăsa deoparte toate scuzele și explicațiile, a fi deschiși față de Cristos și a-l urma – acesta este acel lucru care trebuie. A-l iubi pe Domnul Isus cu toată inima, mintea, sufletul și puterea, și pe semenii noștri ca pe noi – acesta este acel lucru care trebuie. “Mâncarea Mea este să fac voia Celui ce M-a trimis pe Mine și să săvârșesc lucrul Lui” (Ioan 4,34) – acesta este acel lucru care trebuie.

Când facem din Cristos principiul care ne controlează, țelul nostru dominant, El devine ca un polițist de trafic, ce stă la intersecție și dirijează… instinctele, temerile, neliniștile din noi. Când îl negăm pe Cristos, atunci instinctele izbucnesc necontrolate. Când Cristos este principiul care ne conduce viețile, toate temerile și neliniștile sunt sub control. Există o ordine, o unitate, un scop, o pace, o simplitate în viață pe care numai El le poate da.

“Maria partea bună și-a ales, care nu se va lua de la ea.” Când o persoană alege acel un lucru care trebuie, adică pe Cristos, alege “partea bună, care nu se va lua de la ea”. Când ne îngrijim și ne silim pentru ceva, iată o întrebare ce merită să ne-o punem: “Cât de mult va dura?” Frumusețea fizică? Când va ține? Banii? Pentru cât timp? Plăcerea? Până când? “Lucrați nu pentru mâncarea cea pieritoare”, spune Isus, “ci pentru mâncarea ce rămâne spre viața veșnică și pe care o va da vouă Fiul Omului, căci pe El L-a pecetluit Dumnezeu-Tatăl” (Ioan 6,27). Cel care îl alege pe Cristos ca țel dominant al vieții lui nu se mai îngrijește și nu se mai silește pentru multe. El a scos din viața sa sursele de distragere. Și-a simplificat viața. El a ales acel “lucru (care) trebuie [...] partea bună [...] care nu se va lua de la el.” “Și lumea trece și pofta ei, dar cel ce face voia lui Dumnezeu rămâne în veac” (1Ioan 2,17).

 

* * *

 

Adormirea Maicii Domnului

Autor: pr. Gheorghe Neamțiu
Copyright: Viața Creștină

“Pe Născătoarea de Dumnezeu, cea întru rugăciuni neadormită
și în ajutoare nădejde neschimbată, mormântul
și moartea n-au ținut-o, căci ca pe Maica Vieții la viață a mutat-o,
Cel ce a locuit în pântecele ei cel pururea feciorelnic.”
(Condacul Sărbătorii)

Astfel exprimă Sfânta Biserică, în condacul sărbătorii de azi, misterul mutării cu trupul la cer a Preacuratei Fecioare sau, cum îl numim, Adormirea Maicii Domnului. Orologhionul sau Ceaslovul, cartea de rugăciuni a preotului, schițează acest eveniment astfel: “Iar când au făcut (apostolii) adunarea cea mare pentru mutarea Născătoarei de Dumnezeu, după înmormântarea ei, a treia zi, minune străină!: moarta, ca și cum ar fi vie, pe un nor în cer s-a arătat, stând înaintea ei îngeri luminoși. După aceea, mergând la mormânt și neaflând preacuratul ei trup, s-au încredințat cu adevărat că, cu trupul, vie, a treia zi ca și Fiul ei, din morți s-a sculat și mutându-se a trecut la cer, împărățind cu Cristos în vecii vecilor. Amin.” (Orologhion, Blaj, 1934,p.158).

Conform acestei credințe, păstrată prin Sfânta Tradiție și definită ca adevăr dogmatic de către Preafericitul Părinte Pius al XII-lea, la 1 nov. 1950, noi mărturisim că Preacurata Fecioară Maria nu a murit, în sensul deplin al cuvântului, adică nu a suferit descompunere corporală, ci a adormit și a fost înălțată cu trupul la Cer și încoronată ca Regină a universului, a cerului și pământului, iar cel ce tăgăduiește cu încăpățânare acest adevăr se exclude pe sine din comuniunea cu Sfânta Biserică.

Să vedem, în meditația de azi, pe ce se bazează această credință a noastră în adormirea Preasfintei Fecioare și care sunt consecințele practice ale acestui adevăr, în viața noastră de creștini.

1. Dumnezeu, în nemărginita Sa înțelepciune, putea găsi diferite chipuri de a ne răscumpăra, dar iubirea Sa infinită a ales, în acest scop, întruparea Fiului Său unic, în persoana lui Isus Cristos. Firesc ar fi fost ca Fiul lui Dumnezeu să-Și ia un trup omenesc întinat cu păcatul strămoșesc, care atinge pe toți descendenții lui Adam; or, aceasta s-ar fi opus sfințeniei infinite a lui Dumnezeu. De aceea, Dumnezeu, încă din veșnicie a ales, dintre toate ființele acestei lumi, pe o umilă fecioară, pe Maria din Nazaret, pe care încă din prima clipă a existenței ei, din clipa zămislirii, adică a unirii sufletului cu trupul în sânul Sfintei Ana, a înzestrat-o cu o puritate desăvârșită, prezervând-o de pata păcatului originar, în vederea demnității ei de viitoare Mamă a lui Dumnezeu-Fiul. Astfel, Preasfânta Fecioară nu a stat nici o clipă sub stăpânirea diavolului. Acest privilegiu unic, Dumnezeu l-a dezvăluit omenirii, în persoana protopărinților, îndată după căderea lor în păcat, când, blestemându-l pe șarpe, i-a zis: “Dușmănie voi pune între tine și între femeie, între sămânța ta și sămânța ei; el îți va zdrobi capul, iar tu îi vei păzi călcâiul” (Geneza III,15). În acest verset din Cartea Facerii, se spune că între femeie și șarpe, adică diavol, va fi o dușmănie de același grad ca între sămânța ei, adică între Cristos, și diavol. Or, dușmănia cu diavolul fiind absența păcatului, înseamnă că, întrucât dușmănia dintre diavol și Cristos a fost totală și veșnică, totală și veșnică trebuia să fie dușmănia dintre femeie, adică dintre Fecioara Maria, și diavol. Așadar, în virtutea acestei profeții, Preacurata urma să fie scutită de orice pată, deci trebuia să fie ferită și de păcatul strămoșesc încă în momentul zămislirii, precum avea să fie scutită, printr-un privilegiu unic, și de orice păcat personal, chiar și de cel mai mic păcat venial. Și nici nu se putea altfel, deoarece, dacă Maria ar fi fost întinată cu păcatul strămoșesc, s-ar fi întinat însuși trupul lui Isus, ceea ce mintea refuză să conceapă.

Această zămislire fără prihană a Mariei, părintele Gratry o explică într-un chip foarte convingător: “Omenirea – spune el – este un tot solidar, neavând în ochii lui Dumnezeu, deși compus din mai mulți membri, decât o inimă, un suflet și un trup. După ce răul a infectat toată această masă și a aruncat-o în agonie și în vâltoarea poftelor, Dumnezeu a venit să-Și rezerve un punct curat, un germen, ca să intre în masa omenească prin acel punct și s-o transforme, s-o purifice, s-o mântuiască. Acest punct curat și prezervat de orice păcat este un suflet, Preacurata Fecioară Maria.” (Apud Miclea I., op. cit., vol. II, p. 215-216). Ea este inima omenirii întregi, pe care întunecimea strămoșească nu a atins-o și prin aceasta ea a devenit germenul, sâmburele vieții noi, al vieții harice.

Să luăm o asemănare din astronomie. Universul, adică toate galaxiile, întreaga metagalaxie, au un centru comun unic de gravitație, totdeauna imobil, în jurul căruia se învârtesc. Oare nu aceasta o vedem de fiecare dată când privim noaptea steaua polară – punctul relativ fix al galaxiei noastre -, în mijlocul puzderiei de stele?

Or, toate mărețele fenomene din natură sunt simboluri ale unei idei fără de care creațiunea nu ar avea sens. Prin urmare, după cum în universul fizic există un punct de sprijin contra perturbațiilor pe care armonia cosmosului ar putea-o suferi, tot astfel există și în universul spiritual un punct de sprijin, pe care un astronom îl numește tronul lui Dumnezeu. Acest tron al lui Dumnezeu este Preacurata Fecioară, Mama lui Dumnezeu și a noastră.

Dumnezeu Și-a rezervat-o ca să-i fie altar neprihănit în sânul omenirii căzute, o fibră nepătată în organismul acesteia, remediu împotriva răului. Iată de ce, arhanghelul Gavriil, când îi aduce Mariei vestea cea bună că ea va concepe pe Mesia, o salută cu cuvintele: “Bucură-te, cea plină de har, Domnul este cu tine: binecuvântată ești între femei” (Luca I,28). Or, dacă Maria ar fi avut păcatul strămoșesc nu ar fi putut să fie numită “plină de har”, deoarece acolo unde este păcat nu poate fi plinătate de har. De aceea, toți Sfinții Părinți și imnologii Bisericii, însuflețiți de credința în această puritate unică a Maicii lui Dumnezeu, o împodobesc pe Maria cu epitetele cele mai alese. De asemenea, toate cărțile liturgice, începând cu Liturghierul și sfârșind cu Acatistul și Litaniile din ritul latin, care oglindesc credința de totdeauna a Bisericii, sunt, toate, pline de atributele și cuvintele cele mai elogioase la adresa Preacuratei, acestea fiind tot atâtea nestemate cu care Biserica încununează sfințenia preeminentă și cu totul unică a Maicii lui Dumnezeu. Prin urmare, nu a constituit nici o surpriză când Biserica, bazată pe textele biblice citate, precum și pe credința păstrată în Sfânta Tradiție, a definit zămislirea fără prihană a Preacuratei ca adevăr dogmatic, în anul 1854, prin bula Ineffabilis Dei consilio a papei Pius al IX-lea, Și, fiindcă mulți s-au îndoit și după această dată, asupra acestui adevăr a intervenit Preacurata însăși, confirmându-l prin descoperirea făcută Bernadetei Soubirous, o umilă fecioară din Lourdes.

Această păstoriță, în dimineața zilei de 25 martie 1858, se îndrepta, pentru a optsprezecea oară, spre peștera Massabielle de la Lourdes unde i se arătase de mai multe ori Doamna frumoasă a cerului, cum îi spunea ea, neștiind că era Preacurata Fecioară. Când ajunse la locul arătărilor, aproape fără să-și dea seama i-a venit pe buze dorința: “Aș fi foarte fericită dacă aș ști cum Vă numiți”. Doamna i-a zâmbit și, după o mai stăruitoare rugăminte, i-a răspuns: “Eu sunt Neprihănita Zămislire.”

Bernadeta nu avea de unde să știe înțelesul acestor cuvinte, definite doar cu patru ani înainte, căci nu știa teologie. Din acest motiv, cei competenți și-au dat repede seama că bunul Dumnezeu confirmase în acest chip un adevăr pentru a risipi îndoielile din mințile șovăielnice.

2. Am insistat mai mult asupra acestui mister, al Zămislirii Nepătate a Mariei, pentru motivul că din acest privilegiu unic, cu care ea a fost înzestrată, decurge în mod logic și privilegiul, tot unic, pe care îl sărbătorim astăzi: Adormirea Preacuratei și ridicarea ei cu trupul la Cer. Într-adevăr, din moment ce ea a fost scoasă de sub legea păcatului strămoșesc, se cuvenea să fie scutită și de consecința acestuia, adică de descompunerea trupului prin moarte, deoarece moartea e pedeapsa păcatului originar. De aceea, pe drept cuvânt, Biserica, după cum am arătat la început, a definit că Preacurata nu a suferit descompunere prin moarte, ci a fost ridicată cu trupul la Cer, asemenea Fiului ei, și încoronată ca Regină a Cerului și pământului.

Iată pentru ce, astăzi, aceste două privilegii ale Mariei sunt pentru noi prilej de bucurie și manifestare a venerației și încrederii noastre filiale în ocrotirea și ajutorul ei matern. Știm că o ființă se bucură în fața lui Dumnezeu de o cinste și ascultare proporțională cu sfințenia sa. Or, întrucât sfințenia, desăvârșirea Maicii lui Dumnezeu o întrece pe aceea a tuturor sfinților și îngerilor la un loc, cinstea și ascultarea de care se bucură ea la tronul Milei lui Dumnezeu sunt unice, fără seamăn. Prin rugăciunile sale, Maria este mijlocitoarea noastră atotputernică înaintea lui Dumnezeu, apărând cauzele noastre în fața Tribunalului Fiului ei. Ea, care a băut ca nimeni altul din cupa amară a acestei vieți, ca mamă a noastră nu ne poate părăsi în necazuri, lipsuri și ispite. Ea este “mângâierea celor ce plâng, căutarea celor pierduți, puternică și neîncetată mijlocitoare către Dumnezeu, care iubește foarte mult neamul omenesc și stă bună pentru îndreptarea” noastră, deoarece, fiind Ea Mama lui Dumnezeu, este stăpână pe inima Fiului ei, care nu îi refuză nimic din ceea ce ea cere pe seama noastră. Deși s-a mutat dintre noi, ea priveghează asupra noastră și ne călăuzește pașii cu grija ei maternă. Și suntem încredințați că, oricât de răi am fi, ea nu ne abandonează, căci o Mamă nu își poate renega copilul, nici chiar când toată lumea îl acuză și îl detestă.

De aceea, iubiții mei, să ne reînsuflețim astăzi încrederea fiască față de Maria și să ne reînnoim consfințirea către Inima sa Neprihănită, rugând-o, pe ea, Mama noastră, să ne câștige de la Fiul său o inimă căită, “ajutor în vreme de ispită, lumină și sfat în lupta sufletească”, conformare deplină cu voința lui Dumnezeu, “adâncă pace în ceasul morții, iar, după moarte, bucuria nesfârșită împreună cu ea”. Iar drept deviză în viață să ne fie îndemnul Părintelui Rho, un devotat fiu al Mariei, care spunea: “Mariam ama et voca usue in finem et salvus eris! Cheam-o pe Maria în ajutor și iubește-o până la sfârșitul vieții tale și vei fi mântuit!” Amin.

 

* * *

 

Adormirea Maici Domnului

Autor: pr. Vasile Rob
Copyright: Predici.cnet.ro

La data de 1 Noiembrie 1950, cand Papa Pius al XII lea defineste adevarul de credinta pe care Biserica il sarbatoreste, an de an, la 15 august, citandu-l pe Ioan Damaschinul spune:

” Aceea care în naștere și-a păstrat intactă fecioria, trebuia ca și după moarte să-și păstreze trupul incorupt. Aceea care a purtat în sânul ei pe Creatorul însuși, făcut prunc, trebuia să locuiască în lăcașurile divine. Aceea care, dată fiind ca mireasă chiar de Tatăl, nu putea să-și găsească altă locuință decât printre cele cerești. Trebuia să-și contemple propriul Fiu în slavă la dreapta Tatălui, ea care l-a văzut pe cruce, ea care, fiind scutită de dureri când l-a adus la lumină, a fost străpunsă de sabia durerii când l-a văzut murind. Era drept ca mama lui Dumnezeu să ajungă în stăpânirea care aparține Fiului, ea care a fost onorată de toate creaturile ca mamă și slujitoare a lui Dumnezeu.” Papa îl mai citează și pe sfântul German din Constantinopol, care scoate în evidență sfințenia trupului preacuratei cu aceste cuvinte: “Tu, după cum a fost scris, ești toată numai strălucire (cf. Ps 44,14); și trupul tău feciorelnic este total sfânt, total curat, în totalitate este templul lui Dumnezeu. Din acest motiv nu putea să cunoască putreziciunea mormântului, dar, spre a păstra energiile sale naturale, trebuia să se schimbe în lumină incoruptibilă, să intre într-o existență nouă și glorioasă, să se bucure de deplina libertate și de viața desăvârșită.” Un alt scriitor din vechime afirmă: “Cristos, Mântuitorul și Dumnezeul nostru, dătătorul vieții și al nemuririi, a fost de datoria lui de a-i reda viața mamei. A fost de datoria lui de a o învia din morți și de a o primi alături de el, traversând o cale numai de el cunoscută.”

Destinul preacuratei Fecioare Maria nu poate fi despartit de cel al tuturor sfintilor care au avut un rol insemnat in istoria crestinismului. Traditia ne spune ca atat timp cat apostoli au ramas la Ierusalim, sfanta Fecioara a stat impreuna cu ei pentru a-i incuraja si a-i sustine in diferitele incercari la care au fost supusi. Dupa plecarea acestora din Ierusalim, sfanta Fecioara l-a urmat pe apostolul Ioan, caruia Isus i-a dat-o in grija, la Efes si ca, s-ar fi reantors la Ierusalim in anul 49, la varsta de 72 de ani pentru a revedea locurile in care Fiul sau a patimit si a fost omorat. In acelasi an, continua sfanta Traditie, s-a produs si trecerea sa in lumea minunata a Fiului sau, inconjurata de sfinti apostoli care au fost cei care i-au pregatit inmormantarea si a fost asezata in mormant dupa obieciul iudeilor. Dupa trei zile a sosit si sfantul apostol Toma, care lipsise de la inmormantare si cere autoritatilor deshumarea ca sa poata vedea si el, pentru ultima data, chipul Fecioarei Maria. La deschiderea mormantului, cu toti, constata ca acesta era gol. Ingerii ridicasera, deja, in cer trupul imaculat si preasfant al Maici lui Dumnezeu.

Preacurata Fecioara Maria, a fost ridicata la marirea cereasca pentru ca, prin acel “da” spus lui Dumnezeu, in ea se implineste intreaga opera a mantuiri neamului omenesc. In ea, Cuvantul cel dumnezeesc, se face carne. Prin ea lumea capata o alta dimensiune pentru ca Fiul lui Dumnezeu, il impaca pe om, din nou, cu Dumnezeu Tatal, de care se despartisera unilateral. Astazi, ea, ajunge sa se bucure in glorie, alaturi de fiul ei de aceea este pentru crestini; speranta, curajul si bucuria lor. Ea este un semn de speranta si de mangaiere pentru poporul lui Dumnezeu si la ea putem merge, cu incredere deplina, sa o rugam sa mijloceasca pentru noi la Fiul lui Dumnezeu pentru a deveni urmasi demni de numele lui pe care-l purtam.

In conformitate cu sfintele Evanghelii si cu Faptele Apostolilor, pe Maria o urmam de la nasterea ei in Nazaretul Iudei, la Bethleem, pe Calvar, sub Cruce si nu putem ramane nepasatori la durerile sale de mama cand isi vede fiul judecat, batut, schinjuit si omorat, fara a avea vreo vina.

Preacurata Fecioara este cea care ne da cel mai elocvent exemplu de credinta. Ea este cel mai bun exemplu al comunicari omului cu Dumnezeu, de ascultare a Cuvantului cel din vecie, de curatie trupeasca, de bunatate. Prin inaltarea ei la cer ea a devenit regina, a devenit mijlocitoare a noastra la Isus, de la care cere, pentru noi, mereu si mereu clementa si ajutor divin.

Acest titlu de regina, atribuit Mariei este expresia cea mai curata si mai delicata de iubire a noastra, a fiilor ei, fata de sfanta Fecioara. Multi crestini o invoca pe Maria ca protectoare, multi crestini au o devotiune speciala fata de Fecioara Maria. Si mai multi ii ofera acea salba de rugaciuni, cunoscuta ca Rozar, ca imn de marire si lauda la adresa Fecioarei Maria, pentru viata, si suferinta pe care a indurat-o in viata ei pamanteasca, dar si exprimandu-si bucuria la gandul ca ea ne va ajuta sa privim fata lui Isus si a Tatalui ceresc, sus in Imparatia cerurilor, unde am dori sa ajungem cu toti.

Despre prezenta Fecioarei Maria in cer, sfantul evanghelist Ioan, in capitolul 12, versetul 1, al Apocalipsei, spune: “Un semn mare s-a aratat pe cer; o femeie imbracata in soare, cu luna sub picioare si pe cap purtand o coroana cu douasprezece stele.”

Asadar, adevarul sarbatorit de Biserica noastra astazi este relevat si de viziunea apostolului Ioan, in Apocalipsa, care o descrie pe Maria inconjurata de toate semnele puterilor ceresti ale Fiului ei si la care se roaga, neincetat, pentru noi, fii ei.

Haideti sa ne rugam si noi Mariei cu cuvintele sfantului Alfons Maria de Liguori: “Bucura-te regina, Maica milei, viata, mangaierea si speranta noastra, bucura-te!” Amin.

 

* * *

 

Adormirea Maicii Domnului (audio)

Autor: Audio

Predică a pr. Nicolae Tănase.