Start > Ritul latin > Urgența purtării cuvântului la lume

Urgența purtării cuvântului la lume

10 July 2010
1,117 afișări

Autor: pr. Ștefan Ciubotaru
Copyright: Predici.cnet.ro
Duminica a XIV-a de peste an (Anul C)

După relatarea trimiterii în misiune a celor doisprezece apostoli, Luca ne prezintă și trimiterea în misiune a celor șaptezecișidoi de discipoli.

Probabil, intenția sa este de a ne transmite că misiunea nu este încredințată numai unui grup restrâns al apostolilor, dar pur și simplu este cuprinsă în vocația creștină.

Evanghelistul precizează că “i-a trimis doi câte doi înaintea sa, în fiecare cetate sau loc pe unde avea să treacă el”. Misiunea presupune o trimitere, și pentru aceasta misionarul trebuie să fie foarte conștient de ceea ce are de făcut. El a primit o îndatorire și trebuie să o ducă la îndeplinire cu fidelitate, în termenii stabiliți. Nu trebuie să se prezinte pe el însuși, nici ideile proprii, dar evanghelia lui Cristos. În conceptul trimiterii este și ideea călătoriei și a plecării: “mergeți!” Nu popoarele sunt cele care trebuie să se pună pe drum către discipoli, dar discipolii sunt cei care trebuie să alerge spre popoare. Creștinul nu trebuie să se mulțumească a vorbi despre evanghelie numai dacă este căutat sau întrebat: trebuie să ia inițiativa și să vorbească primul. El trebuie să se preocupe de a face să apară întrebarea, nu se mulțumește doar cu a da răspunsul.

Apoi, misionarul trebuie să aibă atitudini clare. Prima este aceea a urgenței și a complexității misiunii sale: “de secerat este mult, dar lucrătorii sunt puțini”. De aici necesitatea rugăciunii. Urgența și complexitatea îndatoririi sunt subliniate și de un alt avertisment: “nu salutați pe nimeni pe drum”. Nu este timp pentru conversații lungi și inutile. Discipolul nu are timp de pierdut. O a doua atitudine: “nu luați cu voi nici bani, nici desagă, nici sandale”. Discipolul este invitat să nu se lase îngreunat de prea multe bagaje și de prea multe pretenții. Un discipol îngreunat de prea multe bagaje devine sedentar, conservator, foarte bun la a găsi o mie de motive de comoditate pentru a considera că nu este necesar a renunța la casa în care s-a acomodat. Sărăcia este și un semn de credibilitate: demonstrează că misionarul se încrede în Dumnezeu și nu în el însuși. Arată că misiunea sa este cu totul gratuită.

A treia atitudine este conștientizarea unei situații de discrepanță, de nepotrivire: “eu vă trimit ca pe niște miei în mijlocul lupilor”. Ciocnirea cu lumea nu este cu arme egale. Discipolul trebuie să creadă în cuvântul pe care îl vestește, chiar dacă acesta pare a fi nepotrivit pentru îndatorirea sa. El trebuie să evite ispita de a se folosi de puterea lumească pentru a face mai eficient cuvântul pe care îl vestește. A merge în căutarea mijloacelor care aparțin logicei lumești trădează o profundă lipsă de credință. Tocmai această lipsă de credință impiedică, de multe ori, cuvântul de a manifesta puterea pe care acesta o ascunde.

traducere și prelucrare după Bruno Maggioni

Ritul latin